سه بانک فرانسوی به پلت فرم وام مبتنی بر بلاک چین فیناسترا به نام R3 Corda پیوستند

سازمان نرم افزاری انگلیس، فیناسترا ، سه بانک جهانی را در پلت فرم وام مبتنی بر بلاکچین R3 Corda پذیرفته است.
سه سازمان بانک فرانسوی با نام های BNP Paribas, Natixis  و Societe Generale، به صورت رسمی به پلت فرم مخصوص وام فیناسترا ملحق شده اند.
بر اساس کنسرسیوم بلاکچین متن باز و پلت فرم Corda R3، بخش Lemdercomm از موسسه فیناسترا به بانک ها این اجازه را می هد که به صورت لحظه ای توافقات در مورد سهام، حساب ضامن و اطلاعات دارایی ها را با وام دهندگان به اشتراک بگذارد.
سسایل بترنایف، مدیر بخش بانک داری بین المللی و راه های سرمایه گذاری در بانک Societe Generale، اظهار داشت که Lendercomm شفافیت و بهبود عملکرد در سیستم و بازار وام را به همراه خواهد داشت، که نشان دهنده این مسئله است که بلاکچین تا چه حد می تواند به بهبود عملکرد اقتصادی بانک ها کمک کند.
در ماه اکتبر سال 2018، بانک انگلیسی NatWest به این پلت فرم ملحق شد. در ساعات اولیه امروز نیز بانک مشهور برزیلی، Banko Bradesco، به شبکه بلاکچین R3 Marco Polo ملحق شد. اعضای دیگر این سازمان عبارتند از: BNP Paribas, ING و سازمان بانکی Sumitomo Mitsui.
اخیرا بانک خصوصی Nordic نیز اعلام کرده که پلت فرم های تجاری مبتنی بر بلاکچین خود را برای مشتریان صاحب مشاغل کوچک و متوسط گسترش داده است. این پلت فرم قصد دارد که اعتماد بیشتری را مابین طرفین معامله برای انجام تجارت در فراسوی مرزها ایجاد کند.

Comments

Popular posts from this blog

فارم بیت کوین چیست ؟

نرم افزار ماینینگ تی رکس 0.11.0 منتشر شد

استارتاپ استیبل کوین رزرو، قصد راه اندازی اپلیکیشنی مانند ونمو در ونزوئلا را دارد