بیت کوین در فضا ؟

آدام بک، مدیر عامل استارتاپ مبتنی بر تکنولوژی بیت کوین با نام بلاک استریم، در سخنرانی خود در مجمع 2019 در رابطه با کاربردهای کمتر شناخته شده این فناوری توضیحاتی ارائه کرد.
این استارتاپ ماهواره ای با محوریت رمزارز ها را دو سال پیش به فضا پرتاب کرد، که هدف اصلی آن این بود که به افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، راه دیگری برای دانلود یک گره کامل بیت کوین ارائه دهد، که یکی از امن ترین راه ها برای اتصال و استفاده از شبکه به شمار می رود.
با اینکه بیشتر تمرکز توضیحات ارائه شده در مورد این ماهواره کاربردهای ذکر شده در بخش قبل عنوان شد، آدام بک در مورد کاربردهای ارزشمند دیگر این ماهواره توضیحاتی ارائه داد. اولین نکته ای که وی به آن اشاره کرد، کاربرد ای ماهواره در زمان مناقشات سیاسی است. درست زمانی که در هرج و مرج سیاسی همه چیز از کنترل خارج می شود. وی اظهار داشت:” یکی از اولین اتفاقاتی که در یک کودتا رخ میدهد، ماند آنچه در بهار عربی شاهد آن بودیم، این است که اینترنت توسط مسئولان قطع می شود.”
در این حالت، ماهواره های راه حل جایگزینی را برای متصل شدن به شبکه بیت کوین در اختیار کاربران قرار می دهد. از طرفی فناوری ماهواره ای می تواند به افرادی که در نقاطی از جهان زندگی می کنند که دسترسی مناسب و آسانی به اینترنت ندارند کمک کند تا به شبکه دسترسی داشته باشند. با این حال آدام بک اظهار داشت که این فناوری حتی در شرایط ایده آل نیز بسیار کارآمد است.
طبق اظهارات بک، در واقع قیمت تمام شده برای کاربران در استفاده از این فناوری بسیار ارزان تر از اینترنت معمولی است. شما می توانید به راحتی پهنای باندی که در اختیار دارید را ذخیره کرده و برای دانلود به روز رسانی های بیت کوین خود از اتصال ماهواره ای بهره ببرید.
یکی دیگر از محاسن این فناوری را می توان از زاویه امنیتی بررسی کرد. اگر به اندازه کافی هوشیار نباشید، هر شخصی می تواند به راحتی آدرس IP سیستم شما را در شبکه ردیابی کند، در حالی که با استفاده از ماهواره این روند بسیار دشوار تر می شود.
به گفته بک:” این فناوری امنیت و حریم خصوصی شما را تا حد زیادی محفوظ نگه می دارد. با استفاده از ماهواره به عنوان یک گره کامل (Full Node)، هیچ کس در مورد اینکه شما بخشی از سبکه بیت کوین هستید، اطلاعاتی بدست نخواهد آورد.”
و در نهایت، استفاده از فناوی ماهواره ای به عنوان راه حلی جایگزین در زمان قطعی اینترنت به شمار می رود. چرا که در صورت انجام تراکنش و انجام رونداستخراج باید کاربران به یک گره در شبکه متصل باشند و قطعی ناگهانی می تواند منجر به از دست رفتن رمز ارزها و یا جایزه ماینینگ یک بلاک شود که با توجه به قیمت امروز بازار چیزی در حدود 87 هزار دلار ارزش دارد. در نتیجه می توان از بروز چنین اتفاقاتی با استفاده از اتصالات ماهواره ای جلوگیری کرد.
به گفته بک، بارها دیده شده که گردانندگان مزرعه های استخراج مجبور شده اند تا از اینترنت تلفن همراه خود در زمان قطعی اینترنت استفاده کنند. با این حساب به راحتی می توان محاسبه کرد که اتصال به ماهواره به عنوان راه جایگزین تا چه حد ارزان و به صرفه است.

Comments

Popular posts from this blog

فارم بیت کوین چیست ؟

نرم افزار ماینینگ تی رکس 0.11.0 منتشر شد

استارتاپ استیبل کوین رزرو، قصد راه اندازی اپلیکیشنی مانند ونمو در ونزوئلا را دارد