پاداش 32 هزار دلاری هکرها به عنوان جایزه پیدا کردن حفره های امنیتی رمزارزها

هکرهای قانونی که با نام وایت هت شناخته می شوند، توانستند چیزی در حدود 32 هزار دلار به عنوان جایزه پیدا کردن حفره های امنیتی رمزارزها بدست آوردند. در مجموع مبلغی بیش از 30 هزار دلار در بین تاریخ های 28 مارس تا 16 می توسط 15 شرکت مختلف به ازای پیدا شدن 30  باگ امنیتی و گزارش آن، به هکرها پرداخت شد.
میزان جایزه پیدا کردن حفره های امنیتی رمزارزها بستگی به میزان مخرب بودن آن حفره دارد. به گزارش هارد فورک، بیشتر جایزه هایی که توسط شرکت OmiseGo ،که یک شرکت مبتنی بر فناوری بلاک چین است، پرداخته شده، مبلغ 100 دلار بوده است، در حالی که شرکت EOS و استارتاپ بلاک چین Aeternity هر کدام مبالغ 10 هزار دلار را در طی دو ماه گذشته به عنون جایزه پیدا کردن حفره های امنیتی رمزارزها به هکرها پرداخت کرده اند.
طبق گزارشات پروژه Tron مبلغ 3500 دلار را به هکری که توانسته یک حفره امنیتی بسیار مخرب که قابلیت از کار انداختن کل شبکه بلاک چین آن را داشته، پرداخت کرده است. در مورد آسیب پذیری این شبکه گفته شده است که یک مهاجم می توانسته که به راحتی وارد حافظه در دسترس یک سیستم شود و با اجرای عدم پذیرش سرویس و با استفاده از کدهای مخرب  در قرارداد هوشمند، به کل شبکه Tron حمله کند.
صرافی بزرگ دیجیتال بانانس نیز برای پیدا کرده حفره های امنیتی حیاتی جایزه ای به میزان 10 هزار دلار برای هر پروژه و حد اکثر معادل 100 هزار دلار به شکل رمز ارز باینانس، در نظر گرفته است.
به گزارش کوین تلگراف، هکرهای قانونی مبلغی بالغ بر 878 هزار دلار را برای پیدا کردن باگ های امنیتی پروژه های رمز ارزها و بلاک چین های آنها در سال 2018 کسب کرده اند. در این میان صرافی دیجیتال Coinbase با پرداخت 290381 دلار و Tron با پرداخت 76200 دلار، بیشترین سهم را داشته اند.

Comments

Popular posts from this blog

فارم بیت کوین چیست ؟

نرم افزار ماینینگ تی رکس 0.11.0 منتشر شد

استارتاپ استیبل کوین رزرو، قصد راه اندازی اپلیکیشنی مانند ونمو در ونزوئلا را دارد